FAQ’s over WhatsApp API


Moet ik een WhatsApp API kopen of is een WhatsApp account genoeg?

WhatsApp API is alleen nodig voor de service van geautomatiseerde berichten zoals campagnes en wanneer u onze prestashop, woocommerce of magento moduless gebruikt


Kunnen we dit gebruiken voor WhatsApp email campagnes?

U kunt een link naar de agent in uw email zetten of u kunt “campagnes”gerbuiken om uitgaande berichten te sturen naar uw gebruikers. Daarvoor heeft u de WhatsApp API nodig, maar er zijn beperkingen.

Nummer verificatie en API?

Het verifiëren van uw nummer en het hebben van de API zijn één stap. Veel mensen vragen ons voor verificatie alsof het op Instagram of Twitter is. Er is niet zo iets als ALLEEN verificatie.

  • Het is gedaan tegen Facebook
  • U moet een geregistreerd bedrijf hebben
  • Het kost wel iets
  • U betaald per conversatie

Wat heb ik nodig voor het starten van de verificatie?

Om zeker te zijn dat we het proces zo snel en makkelijk mogelijk maken, zijn er een aantal dingen waar we rekening mee moeten houden voor het starten van de verificatie.

  • Ben er zeker van dat u het nodig heeft
  • Een nummer zonder WhatsApp account
  • Een Facebook business ID die gekoppeld is aan Facebook manager
  • Bedrijfs gegevens op een officieel document
  • Bewijs dat het uw nummer is ( betaal bon bijvoorbeeld)

Kan ik mijn huidige nummer gebruiken?

Nee we recommanderen het gebruik van een nieuw telefoon nummer of een nummer dat nooit WhatsApp heeft gebruikt.

Verificatie moet worden gedaan met een nummer dat geen WhatsApp heeft, regels van Facebook.

Pak de kans om een nummer te registreren alleen daarvoor. Het kan gefixeerd zijn of mobile.

Kan ik de WhatsApp APP gebruiken?

Nee, de API wordt gebruikt met applicaties zoals:

Postvak in

  • Trengo
  • Respond.io
  • Rocket Chat 

Services

  • Zapier
  • Any type of code

Kan ik massaberichten versturen?

Ja!!
Maar de focus van WhatsApp is om het te gebruiken als een notificatie tool of als herinnering. Commerciële spam is niet gewaardeerd.


✅ Herinnering
✅ Herstel chats
✅ Notificaties gebaseerd op CRM status
✅ Terugkerende zendingen (doe dit elke week)

Kosten, deadlines?

  • Verificatie: $200 per jaar. 2 weken.
  • Services: hangt af van elke provider
  • Postvak in: Standaard prijs $15 per agent / maand
  • Conversatie kosten: 0.04 push conversatie (variabel)

Gebruik gevallen voor noodzaak

Inkomend + Uitgaand

Inkomend –> We trekken klanten aan met campagnes waar de toegangsroute WhatsApp is.

Uitgaand –> Ik heb been klant portfolio die ik wil activeren.

Wanneer bezoeker willen chatten, moeten ze dan hun telefoon nummer invullen om de conversatie te starten?

Wanneer u een chat form creëert kan uw tegelijk een veld toevoegen voor een telefoon nummer, maar dit is volledig optioneel. Dit veld hoeft u niet toe te voegen.

Heeft u nog meer vragen? Stel ze door aan de widget en we zullen u dan verder helpen met alle vragen.—————————–>