YouTube verbinden met WhatsApp🔝.

Zodra je je WhatsApp-link hebt, kun je deze delen op YouTube volgens dit artikel. De optie van WhatsApp om je nummer als link weer te geven, helpt de geïnteresseerde partij om direct naar het chatplatform te gaan met een eerder bericht naar de eigenaar van de link.

Dit artikel is ook beschikbaar in:

Deens 🇩🇰

Laten we beginnen met het toevoegen.

Stap voor stap uitleg:

1e stap “Kopieer en deel je link”.

Log in op je ChatWith.io account om het te delen met de kijkers van je YouTube kanaal. Met de belangrijkste voorwaarde, gebaseerd op de afbeelding hieronder, heb je je gratis WhatsApp-link al gemaakt zodat je deze kunt kopiëren en delen met de kijkers van je YouTubekanaal.

Nu moet je alleen nog de instructies volgen…

Klik op “Je link kopiëren en delen”.


Als je nog geen WhatsApp-link hebt, klik je op en maak je je account aan.

https://chatwith.io/spain-link-whastapp

Je WhatsApp-link ziet er dan zo uit: https://chatwith.io/instagram/goodbikesonly


Ga dan naar je YouTube-profiel en maak een bericht🧧

Plak de link die je zojuist hebt gekopieerd in een nieuwe post om te chatten met je kijkers en voeg een beschrijving toe die betrekking heeft op het belang van de post.

Voer hier in dit gedeelte een openbaar commentaar in. Je commentaar zoals hieronder moet een onderschrift en de link naar je WhatsApp-nummer bevatten.

en plaats het in de discussie stream van je kanaal!

Hoe doe je het? Klik op het pictogram van je account aan de rechterkant om naar je profiel te gaan>discussie>publiek commentaar toevoegen>invoeren.


Tweede stap: voeg je WhatsApp-link toe aan je profiel “basisinfo”.

Schrijf een kort CV onder “informatie” en leg aan je vrienden uit dat je de WhatsApp-link gebruikt.

Hoe doe je dat: klik kanaalinstelling>beschrijving (typ je tekst)>publiceer.


Stap 3: Voeg je link toe in YouTube URL’s

De eenvoudigste manier om te voorkomen dat je beschrijvingen verzint om je WhatsApp-link in je kanaal in te voegen, is door alleen de link toe te voegen in plaats van de URL-links en deze te delen.

Om deze functie te vinden, ga je naar de basisinformatie en scroll je naar beneden onder de basisbeschrijving naar het gedeelte met de URL-links om je WhatsApp-contactlink toe te voegen. Plak hem daar, maar vergeet niet de link een naam te geven. Geef je link een titel zodat je bezoekers weten waar ze op klikken.

De manier om dit te doen is: kanaalinstelling> +link toevoegen> plak uw link in de URL met een kleine linktitel> publiceren.


Bekijk uw eigen kanaal wanneer u de basisinformatie van uw profiel instelt.

Als u een YouTube-kanaal beheert

Koppel je WhatsApp Business-account aan je YouTube-pagina om WhatsApp-chatadvertenties te zien. Met deze advertenties kun je klanten met klanten communiceren door op Bericht je YouTube- of Instagram-advertentie te klikken om een ​​​​​​WhatsApp-chat te openen.

Maak het je gemakkelijk 🤗

Open de productpagina op YouTube, tik op > Meer opties. Tik op het WhatsApp-pictogram. Selecteer de persoon van de groep waarmee je de productpagina wilt delen. Tik op de knop Verzenden of Volgende.

💡 Meer tips!

Als u een link opent naar een productpagina die in een WhatsApp-chat wordt verzonden, wordt het product rechtstreeks in WhatsApp geopend. Vanaf daar kunt u tikken op:

  • De afbeeldingen in het gedeelte Meer winkel om andere producten en diensten van het bedrijf te bekijken.
  • De bedrijfsnaam om het bedrijfsprofiel te bekijken dat aan deze winkel is gekoppeld.
  • Bericht om een ​​gesprek met het bedrijf om te beginnen over het specifieke product dat u samenvat.

Waarom zou je je link delen op je YouTube-profiel?

Wanneer je je WhatsApp Business-nummer koppelt, kun je een knop toevoegen aan je YouTube-pagina zodat mensen gemakkelijk contact met je kunnen opnemen via WhatsApp. Dit kan een geweldige strategie voor het genereren van leads zijn en snel contact maken met uw publiek.

Op YouTube kun je advertenties plaatsen met WhatsApp-berichten als call-to-action-knop.

Het geeft je de mogelijkheid om YouTube-gebruikers te koppelen en ze alleen te verzamelen in een van de beste communicatietoepassingen op de markt. Ze hoeven alleen maar op de LINK te klikken en te chatten.

Tips om de SEO van je YouTube-kanaal te verbeteren en een meester te worden😎:

Wat is SEO en waarom is het zo belangrijk voor uw bedrijf?

Laten we eerst even voorstellen wat SEO is. Zoekmachineoptimalisatie is de set optimalisatiestrategieën voor gebruikerservaringen en het doel ervan is de positionering van een pagina in zoekmachines te verbeteren. Strategieën zoals de productie van hoogwaardige inhoud, ontwerp, programmering, enz.

Sinds Google vijftien jaar geleden YouTube kocht, werkt dit enorme platform met dezelfde zoekintelligentie en delen ze hetzelfde doel: de beste gebruikerservaring bieden, wat we ook wel gebruikerstevredenheid kunnen noemen.

YouTube wil dat zijn gebruikers gemakkelijk video’s en kanalen vinden die voor hen interessant zijn, dus voor degenen die inhoud op YouTube publiceren, is het van cruciaal belang om te weten hoe het algoritme werkt.

Wanneer je een kwaliteitsvideo op het platform plaatst met titel, tag en beschrijving, zal YouTube deze beter rangschikken dan een video die dat niet doet.

Een ander ding is dat wanneer je de juiste tags toevoegt, een beschrijving met trefwoorden gerelateerd aan je inhoud en een titel die aanzet tot actie, het voor gebruikers gemakkelijker is om je video te vinden en dit vertaalt zich in meer reacties, likes en shares. Dit zal je helpen om een ​​betere betrokkenheid bij je publiek te hebben en YouTube zal het hoger rangschikken dan andere video’s zonder interacties.

Dus hoe kunnen we meer betrokkenheid krijgen en video’s van betere kwaliteit maken? Lees verder, hier zijn enkele cruciale tips voor u.

Het juiste moment 🧭

Voor potentiële klanten, mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw producten, raden we korte video’s van maximaal 2-5 minuten aan voor eenvoudig uit te leggen presentaties.

Voor potentiële klanten, mensen die al contact met je hebben opgenomen en interactie met je hebben gehad, raden we langere video’s van ongeveer 10 minuten aan.

De eerste 5 posities van de video’s op YouTube zijn 11 minuten en 44 seconden. U hoeft al deze informatie niet uit uw hoofd te leren, u moet er alleen rekening mee houden dat u mensen aanspreekt die geïnteresseerd zijn, maar meer willen weten over uw producten. Om dit te doen, moet je langere video’s maken met interessante informatie waar je klant van kan profiteren. Houd het simpel en voeg frametijden en zones over specifieke onderwerpen toe in de beschrijving. Dit zal het voor hen gemakkelijker maken om de belangrijke onderdelen waar ze meer over willen weten, weer te zien.

Voeg tags toe aan je video’s 🔖

Voeg tags toe, tags zijn key als je gevonden wilt worden en een groter publiek wilt bereiken. Tags moeten gerelateerd zijn aan uw producten, bedrijf of onderwerpen waarover u in uw video’s praat. Voeg er weinig toe, ongeveer 5 of 6 is voldoende, voeg niet te veel toe, want YouTube zal het negatief beoordelen en je positie in de ranglijst zal dalen. Voor tags moet u onderzoek doen naar gerelateerde zoekwoorden met een hoog zoekvolume of die momenteel trending zijn. Als je geen idee hebt waar je moet beginnen, kun je tools als Keywords Everywhere of Google Trends gebruiken. Deze tools zijn gratis en kunnen u gemakkelijk helpen dit te bereiken.

Ken je doelgroep en de buyer persona👩🏻‍💻

U moet uw potentiële publiek kennen, als de meerderheid van uw kijkers of het publiek dat u wilt bereiken internationaal is, moet u uw inhoud maken in de taal die zij gebruiken. Je moet denken dat je er alles aan moet doen om dichter bij hen te komen en dat betekent dat je hun leven gemakkelijker moet maken.

Stel je voor dat ze op zoek zijn naar een video over zwemkleding, maar dat ze in een andere taal spreken, want het is duidelijk dat ze, zelfs als deze ondertiteld is, op zoek gaan naar een andere video over hetzelfde onderwerp, maar dan in hun eigen taal. Houd dus altijd je publiek in gedachten en doe alles met hun interesse in gedachten.

Optimaliseer beschrijvingen en titels. Nadat je al het bovenstaande zoekwoordonderzoek hebt gedaan, moet je een titel toevoegen die verband houdt met je video en een gemakkelijk uit te leggen beschrijving. Maar wees voorzichtig, want gemakkelijk betekent niet vaag, de beschrijvingen moeten de aandacht van uw publiek kunnen trekken zodat ze op uw video klikken. Hoe langer ze ernaar blijven kijken en hoe meer klikken en weergaven u krijgt, hoe beter. YouTube zal uw video waarderen als inhoud van hoge kwaliteit en u een betere positie en zichtbaarheid op zijn platform geven.

De kracht van betrokkenheid💡

Je kunt aan het einde van de video vragen stellen om meer betrokkenheid te krijgen en ze uitnodigen om je kanaal te delen, erop te reageren, leuk te vinden of je te abonneren. Dit zal u helpen betere interacties tussen uw publiek te hebben. In de tussentijd kunt u zelfs een Q&A-video maken en alle vragen van uw klanten beantwoorden. Onthoud dat meer feedback meer autoriteit betekent, wat gelijk staat aan een betere ranking en positionering.

Als je een blog hebt, kun je je YouTube-video’s aan de blog toevoegen om ernaar te linken en er meer informatie over te geven. Leid uw publiek naar de hoofdsite en genereer meer verkeer. U kunt zelfs automatische lijsten maken met alle video’s die verband houden met het onderwerp en deze delen op sociale netwerken om meer betrokkenheid te krijgen.

Al het andere is doorzettingsvermogen, inspanning en tijd.

Last but not least❗️

Koppel je WhatsApp-link aan je YouTube-kanaal en krijg betere feedback en interactie met je klanten. Zoals we al eerder hebben vermeld, hoe dichter ze zich bij u voelen en hoe beter u een relatie met hen heeft, hoe gemakkelijker het zal zijn om te verkopen. Klanten moeten u en uw bedrijf vertrouwen. Maak uw Chatwith.io-account aan en laat ons u helpen duurzame relaties met uw klanten op te bouwen.

Als u vragen heeft, laat het ons dan hieronder weten en geef commentaar en deel of deze tips voor u hebben gewerkt. Succes!

0 - 0

Thank You For Your Vote!

Sorry You have Already Voted!